Skip to main content

KASSATÖÖ KORRALDAMINE


2.1   Kassatöö planeerimine

R-Kioski kassatöö ja teeninduspõhimõtte  eesmärk on tagada kiire, usaldusväärne teenindus, luua pikaajalisi kliendisuhteid.

Et korraldada kassatööd, mina alustan töögraafikust. Koostan töötajate töögraafikud arvestades nende soovipäevadega ja puhkustega, riigipühadega, õigusaktidega ja erinevatega kampaaniatega. Töögraafiku koostamisel jälgin töötundide normi. Töötaja haigestumise või muu puudumise põhjuse tõttu otsin asendustöötajat. Juhul, kui ise ei saa hakkama, palun abi personalispetsialisti käest, aga tavaliselt saan ise hakkama asendajate otsimisega. Uus töögraafik peab olema valmis hiljemalt 7 päeva enne järgmise  kuu algust.

Enne kassaga töö alustamist kontrollin üle kassa ala, kas kõik tehnilised seadmed töötavad ja töövahendite piisavust (kassa printeris on termopaber, rahakontroller ja skänner töötavad, kaardimakse terminal töötab). Toon seifist põhjakassa ja väärt kaup (kõnepaketid, loto, ühiskaardid). Loen põhjakassa üle. Login sisse kassasüsteemi kasutades oma isiklikku kasutajatunnust ja parooli. Kassaga töötamisel lähtun kassaprogrammi juhendist ja kasutan kaasaegseid tehnilisi vahendeid.

Kassaga töö lõppedes loen põhjakassa, komplekteerin sularahakotti vastavalt ettevõtte rahakäitlemise juhendile, login välja kassa süsteemist. Teen korda kassa ala.

 

2.2   Kassatoimingud ja arvete koostamine

Kassatoimingud:

  • Kassas maksmine sularahaga ja pangakaardiga. Sularahas saab maksta vaid eurodes. Neste kaart kehtib maksevahendina ainult Neste kioskites. Kliendilt saadut raha mina ei pane kohe kassasahtlisse, vaid tagastan enne tagasi antava raha.
  • Kliendi pretensioonid tagastava raha kohta. Klient on kohustatud temale tagasi antud raha kontrollima kassa juurest lahkumata. Hilisemaid pretensioone rahuldan ainult tehes kassakontrolli, teavitan sellest Kliendituge.
  • Raha vahetamine. Mina ei ole kohustatud raha vahetama.
  • Vigade parandamine. Ise läbi kassa tagastust teha ei tohi, selleks pean võtma ühendust klienditoega ja edastama vastava info tootetagastuse tegemiseks. Juhul, kui klienditugi ei ole kättesaadav, siis saan teha tagastuse ise ja hiljemalt järgmisel päeval teavitada kliendituge.
  • Kaupade koodide sisestamine skänneri abil või käsitsi. Kaupade koodid sisestan tavaliselt kassa skänneriga, kui mingil põhjusel ei saa, siis teen seda käsitsi. Kassa menüüs on tooted ilma vöötkoodita (saiakesed, kohv, hot dogid ja muu)
  • Soodushinnad, kampaaniad. Kasutan kassa menüüs olevaid kampaaniate aktiveerijad.
  • Piirangutega toodete müümine. Vajadusel palun esitada isikut tõendava dokumenti.
  • Väärt kauba müümine (loto, kõneaeg, ühiskaardid). Müün väärt kauba jälgides kehtestatuid ettevõttes reegleid ja piiranguid (loto).
  • Sularaha kupüüride kontrollimine. Kontrollin sularahakupüürid kasutades kaasaegset tehnilisi vahendeid.

Kui klient palub arvet firma nimele, siis koostan talle arvet olemasoleval poes blanketil. Müügiarve/kassatšekkis kindlasti märgitakse sellised müüja-ettevõtte rekvisiidid nagu ettevõtte nimi, registrikood, kontakt andmed (telefoni number, e-mail, juriidiline aadress), kuupäeva, millal arve on koostatud. Siis tuleb toodete nimekiri ja kogus, hind kokku käibemaksuta, käibemaksu summa (seaduse järgi) ja hind kokku. Kindlasti märgitakse arvel ostja-ettevõtte rekvisiidid  (registrikood, telefoni number, e-mail, juriidiline aadress), kellele arve on koostatud. Arvet koostab ja allkirjastab (nimi, perekonnanimi, kuupäev, allkiri)  kliendi teenindav isik.

Registrikood - ettevõtjale antakse äriregistrisse kandmisel kordumatu registrikood.

Käibemaks (km) - on toode või teenuse lisandunud väärtuse maks, selle tasub lõpptarbija.

 

2.3   Raha käitlemine

Sularahaga töötamisel kaasneb alati risk. Selleks on kehtestatud meie ettevõttes kindlad reeglid sularahaga ümberkäimiseks, mida mina ja müüjad rangelt jälgime. Kõik eeskirjad raha ja kassa töötamiseks on selleks, et vähendada riski.

R-Kioskis on kehtestatud järgmised reeglid raha käitlemisel:

  • Alati võtan enne kliendilt raha ja alles siis ulatan temale ostetud kauba.
  • Tahtliku või tahtmatu segaduse vältimiseks kliendilt saadud raha ei pane kohe sahtlisse teiste raha juurde, vaid annan temale enne tagasi antav raha. Alles seejärel, kui tehing on lõpetatud, panen raha kassasahtlisse.
  • Mina  ei vestle teiste müüjatega kassas või seifis olevast rahast või inkassatsiooni puudutavast infost klientide kuuldes. Mina  ei räägi sellest kolmandate isikutega väljaspool kioskit.
  • Raha lugemist ei saa võõrad jälgida.
  • Kassas tohib korraga olla sularaha summas põhikassa pluss 200 eurot. Raha panen regulaarselt seifi panna, mitte jätta seda kassasse.
  • Kassasahtel peab olema korralikult suletud klientide teenindamise vaheaegadel.
  • Mina ei jääta kassasahtlis võti ees.

Inkassatsioon. Oma vahetuse lõppedes loen kogu laekunud raha. Esmalt loen põhjakassa järgmisele vahetusele. Põhjakassat hoian kioski kinnioleku ajal seifis, lahtioleku ajal kassas. Kõik ülejäänud raha saadan panka. Selleks täidan sularaha saateleheblanketti ja inkassatsioonikoti  vastavalt inkassatsiooni juhendile. Panka saan ära saata nii mündid kui ka paberraha.  Paberkupüüride ja müntide jaoks on eraldi sularahakott. Raha panen kotti ja sulgen  vastavalt inkassatsiooni juhendile. Peale sulgemist sularahakotti reeglina ei avata. Kui seda siiski vaja teha, siis lõikan  mööda vastavat joont lahti (märgistus kotil). Siis täidan  uus sularaha saateleheblankett ja uus kott, rikutud kotti kinnitan sama päeva kassaaruanega. Inkassatsioonikotti ei tohi ära visata.  Annan üle raha inkassaatorile lähtudes ettevõttes kehtestatud korrast.

Vahetuse üleandmine toimub, kui kioski lahtiolekuajal üks müüja lõpetab vahetuse ja teine alustab. Selleks loen põhjakassa summat. Põhjakassa on see raha, mis peab olema kassas, et tagada vahetusraha olemasolu. Põhjakassa suurus on kindlaks määratud ja kioskite lõikes erinev. Mina, vajadusel, saan teha ettepanekut regioonijuhile põhjakassa suurendamiseks. Vahetuse üle võtnud müüja alati kontrollib temale antud põhjakassa üle.

 

2.4   Kassaaruande koostamine

Alates suvi 2020 R-Kioskis muutus kassaaruannete koostamise kord. Praegu iga vahetuse lõppedes iga müüja on kohustatud saata maili raamatupidajale.

Mina jälgin, et meilis olemas:

  • Meili teemas: kuupäev ja kioski number
  • Selgitus kassavahede tekkepõhjus, toote tagastuse või tühistuse põhjus,  inkassatsioonikotti avamise põhjus ja teine.
  • Vahetuse raport ja kaardimaksete panka saatmise aruanne (foto).
  • Online loto päeva müügiaruanne (foto).
  • Tšekid tagastamise või tühjendamise kohta (foto).
  • Inkassatsiooni saatelehed (foto).
  • Allkirjastatud kaardimaksete kviitungid (foto).
  • Iseteeninduskassa (kui see on olemas poes) vahetuse raport ja kaardimaksete panka saatmise aruanne (foto).

Mina igapäevaselt kontrollin kassaaruannete koostamise korrektsust, vajadusel selgitan töötajatele uut korda.

 

2.5   Müügipiirangute järgimine

Vastavalt Tubakaseadusele on tubakatoodete, suitsuvaba toodete ja tubakatootega sarnaselt kasutatavad toodete müümine alla 18-aastasele isikule keelatud. Siia alla kuuluvad:

  • Elektrooniline sigaret (ka e-vesipiip), vedelikud ja kõik elektroonilise sigareti toote komponendid (akud, kapslid jne).
  • Tubakavaba huuletubakas.
  • Otseselt tubakatoote tarvitamiseks mõeldud tooted (sigaretipaberid, hülsid, filtrid jne).

Vastavalt Alkoholiseadusele alkoholi müümine alla 18-aastasele isikule  keelatud.

Muud piirangud:

  • Alkohoolse joogi müümine on keelatud ajavahemikul 22.00-10.00.
  • Alkohoolset jooki ei tohi teadvalt müüa või üle anda isikule, kes võtab alkohoolse joogi vastu selle alaealisele pakkumise või üleandmise eesmärgil.
  • Alkohoolset jooki ei tohi teadvalt müüa või üle anda isikule, kes võtab alkohoolse joogi vastu selle joobeseisundile viitavale tunnustega isikule pakkumise või üleandmise eesmärgil.
  • Keelatud on müüa alkohoolset jooki joobeseisundile viitavale tunnustega isikule.

Alkoholiseadus ei piira energiajookide müüki ja R-Kioskis ei ole ka ettevõttesisest piirangut.

Vastavalt Hasartmänguseadusele on lotopiletite müük või võitude väljastamine alla 16-aastasele isikule  keelatud.

Erootilise sisuga ajakirjad – vanuse piirang samuti 18 aastat.

Kui mina kahtlen ostja vanuses, siis mul on õigus küsida isikut tõendavat dokumenti. Mul on õigus keelduda piirangutega toodete müümisest, kui dokumenti ei esita, kui on kahtlust, et dokument kuulub teisele inimesele, kui dokument on aegunud.

Isikut tõendavad dokumendid on:

  • ID-kaart
  • Juhiluba
  • Pass (välismaalase, diplomaatiline ja kodaniku)
  • Elamisloa kaart

Mina, klientide teenindades, päris tihti olin kokku puutunud situatsiooniga, kui noored inimesed näitavad fotosid oma dokumentidest. Mina sellises olukorras piirangutega tooteid ei müü, sest pilt ei ole dokument.  Minu töötajad samuti sellest teadlikud. Kõik testostud möödusid minu poodides edukalt.

Comments

Popular posts from this blog

Kutsealane eneseanalüüs

Alustasin oma karjääri ettevõttes AS R-Kiosk Estonia aastas 2015 klienditeenindajana Tallinna Lennujaama poes. Alates aprill 2018 olin Viru Keskuse kaupluse juhataja, ja alates oktoober 2020 juhatan kaks poodi - Vabaduse Tunnel ja Vabaduse Väljak. Mina ja minu meeskond oleme meie ettevõtte esindajad ja meie eesmärk on parim, aus ja sõbralik klientide teenindus.   Iga klient kaupluse astudes peab saama kõik R-Kioskis pakutavaid tooteid ja teenuseid. Minu isiklik eesmärk on olla aus, sõbralik, positiivne ja õiglane   juht. Iga tööpäeva alustame positiivsete hoiakutega. Minu   töö kohustused on: Poe personali juhtimine. Meeskonna toimimise jälgin müügitulemuse ja tagasiside (klientidelt) analüüsimisel. Annan ausa tagasisidet kaupluse sisse koosolekutel ja arengu vestlustel töötajatega. Jälgin kaupluse müügitulemuse, panen paika kaupluse müügi eesmärgid, tutvustan eesmärgid ja tulemus töötajatele. Koolitan poe personaali ja uued töötajad lähtudes ettevõtte juhendamise p...

Currikulum vitae

  Nimi:                           Regina Pintšuk Sünniaeg:                     aasta 1981 Aadress:                      Tallinn, Lasnamäe Telefon:                       5035215 E-mail:                          reginajarv@gmail.com Emakeel:                      vene Perekonnaseis:             vallaline, 1 laps   HARIDUS...

Tööalase tegevuse lühiülevaade

Tööalase tegevuse lühiülevaade AS R-Kiosk Estonia kuulub Norra pereettevõttele Reitan Group, mis on suuruselt teine esmatarbekaupade ja mugavuspoodide jaemüügikett Euroopas. Mugavuskaubanduse üksusel Reitan Convenience on peale Eesti ärid veel Norras (Narvesen), Rootsis (Pressbyran, 7Eleven), Taanis (7Eleven), Soomes (R-Kioski), Lätis (Narvesen) ja Leedus (Narvesen, Lietuvos Spauda). Kokku töötab ettevõttes üle 18 000 töötaja, neist Eestis ligikaudu 400. Algne R-kioski kontseptsioon pärineb Soomest, ent alates 2012 a. oleme Reitan Group’i osa. Eestis on meil võimalus areneda täiesti iseseisvalt kujundades sortimenti ja toidutooteid just Eesti inimestele sobivaks. Ettevõtte eesmärgid ja kultuuri kirjeldavad ettevõtte põhiväärtused. Need on kujunenud ettevõtte ajaloo jooksul ja AS R-Kiosk Estonia on väärtustel põhinev ettevõtte. Meie väärtused on: Me viime ellu äriideed. Meil on kõrge ärieetika. Me tegutseme võlavabalt. Me loome võitjate kultuuri. Me mõtleme positiivselt ja oleme tegusad...