2.1 Kassatöö
planeerimine
R-Kioski
kassatöö ja teeninduspõhimõtte eesmärk
on tagada kiire, usaldusväärne teenindus, luua pikaajalisi kliendisuhteid.
Et
korraldada kassatööd, mina alustan töögraafikust. Koostan töötajate
töögraafikud arvestades nende soovipäevadega ja puhkustega, riigipühadega,
õigusaktidega ja erinevatega kampaaniatega. Töögraafiku koostamisel jälgin
töötundide normi. Töötaja haigestumise või muu puudumise põhjuse tõttu otsin
asendustöötajat. Juhul, kui ise ei saa hakkama, palun abi personalispetsialisti
käest, aga tavaliselt saan ise hakkama asendajate otsimisega. Uus töögraafik
peab olema valmis hiljemalt 7 päeva enne järgmise kuu algust.
Enne
kassaga töö alustamist kontrollin üle kassa ala, kas kõik tehnilised seadmed
töötavad ja töövahendite piisavust (kassa printeris on termopaber,
rahakontroller ja skänner töötavad, kaardimakse terminal töötab). Toon seifist
põhjakassa ja väärt kaup (kõnepaketid, loto, ühiskaardid). Loen põhjakassa üle.
Login sisse kassasüsteemi kasutades oma isiklikku kasutajatunnust ja parooli.
Kassaga töötamisel lähtun kassaprogrammi juhendist ja kasutan kaasaegseid tehnilisi
vahendeid.
Kassaga
töö lõppedes loen põhjakassa, komplekteerin sularahakotti vastavalt ettevõtte
rahakäitlemise juhendile, login välja kassa süsteemist. Teen korda kassa ala.
2.2 Kassatoimingud
ja arvete koostamine
Kassatoimingud:
- Kassas maksmine sularahaga ja pangakaardiga. Sularahas saab maksta vaid eurodes. Neste kaart kehtib maksevahendina ainult Neste kioskites. Kliendilt saadut raha mina ei pane kohe kassasahtlisse, vaid tagastan enne tagasi antava raha.
- Kliendi pretensioonid tagastava raha kohta. Klient on kohustatud temale tagasi antud raha kontrollima kassa juurest lahkumata. Hilisemaid pretensioone rahuldan ainult tehes kassakontrolli, teavitan sellest Kliendituge.
- Raha vahetamine. Mina ei ole kohustatud raha vahetama.
- Vigade parandamine. Ise läbi kassa tagastust teha ei tohi, selleks pean võtma ühendust klienditoega ja edastama vastava info tootetagastuse tegemiseks. Juhul, kui klienditugi ei ole kättesaadav, siis saan teha tagastuse ise ja hiljemalt järgmisel päeval teavitada kliendituge.
- Kaupade koodide sisestamine skänneri abil või käsitsi. Kaupade koodid sisestan tavaliselt kassa skänneriga, kui mingil põhjusel ei saa, siis teen seda käsitsi. Kassa menüüs on tooted ilma vöötkoodita (saiakesed, kohv, hot dogid ja muu)
- Soodushinnad, kampaaniad. Kasutan kassa menüüs olevaid kampaaniate aktiveerijad.
- Piirangutega toodete müümine. Vajadusel palun esitada isikut tõendava dokumenti.
- Väärt kauba müümine (loto, kõneaeg, ühiskaardid). Müün väärt kauba jälgides kehtestatuid ettevõttes reegleid ja piiranguid (loto).
- Sularaha kupüüride kontrollimine. Kontrollin sularahakupüürid kasutades kaasaegset tehnilisi vahendeid.
Kui klient palub arvet firma nimele, siis koostan talle
arvet olemasoleval poes blanketil. Müügiarve/kassatšekkis kindlasti märgitakse sellised
müüja-ettevõtte rekvisiidid nagu ettevõtte nimi, registrikood, kontakt andmed
(telefoni number, e-mail, juriidiline aadress), kuupäeva, millal arve on
koostatud. Siis tuleb toodete nimekiri ja kogus, hind kokku käibemaksuta,
käibemaksu summa (seaduse järgi) ja hind kokku. Kindlasti märgitakse arvel ostja-ettevõtte
rekvisiidid (registrikood, telefoni
number, e-mail, juriidiline aadress), kellele arve on koostatud. Arvet koostab
ja allkirjastab (nimi, perekonnanimi, kuupäev, allkiri) kliendi teenindav isik.
Registrikood -
ettevõtjale antakse äriregistrisse kandmisel kordumatu registrikood.
Käibemaks (km) -
on toode või teenuse lisandunud väärtuse maks, selle tasub lõpptarbija.
2.3 Raha
käitlemine
Sularahaga
töötamisel kaasneb alati risk. Selleks on kehtestatud meie ettevõttes kindlad
reeglid sularahaga ümberkäimiseks, mida mina ja müüjad rangelt jälgime. Kõik
eeskirjad raha ja kassa töötamiseks on selleks, et vähendada riski.
R-Kioskis on kehtestatud
järgmised reeglid raha käitlemisel:
- Alati võtan enne kliendilt raha ja alles siis ulatan temale ostetud kauba.
- Tahtliku või tahtmatu segaduse vältimiseks kliendilt saadud raha ei pane kohe sahtlisse teiste raha juurde, vaid annan temale enne tagasi antav raha. Alles seejärel, kui tehing on lõpetatud, panen raha kassasahtlisse.
- Mina ei vestle teiste müüjatega kassas või seifis olevast rahast või inkassatsiooni puudutavast infost klientide kuuldes. Mina ei räägi sellest kolmandate isikutega väljaspool kioskit.
- Raha lugemist ei saa võõrad jälgida.
- Kassas tohib korraga olla sularaha summas põhikassa pluss 200 eurot. Raha panen regulaarselt seifi panna, mitte jätta seda kassasse.
- Kassasahtel peab olema korralikult suletud klientide teenindamise vaheaegadel.
- Mina ei jääta kassasahtlis võti ees.
Inkassatsioon. Oma
vahetuse lõppedes loen kogu laekunud raha. Esmalt loen põhjakassa järgmisele
vahetusele. Põhjakassat hoian kioski kinnioleku ajal seifis, lahtioleku ajal kassas.
Kõik ülejäänud raha saadan panka. Selleks täidan sularaha saateleheblanketti ja
inkassatsioonikoti vastavalt inkassatsiooni
juhendile. Panka saan ära saata nii mündid kui ka paberraha. Paberkupüüride ja müntide jaoks on eraldi
sularahakott. Raha panen kotti ja sulgen vastavalt inkassatsiooni juhendile. Peale
sulgemist sularahakotti reeglina ei avata. Kui seda siiski vaja teha, siis
lõikan mööda vastavat joont lahti (märgistus
kotil). Siis täidan uus sularaha saateleheblankett
ja uus kott, rikutud kotti kinnitan sama päeva kassaaruanega.
Inkassatsioonikotti ei tohi ära visata. Annan
üle raha inkassaatorile lähtudes ettevõttes kehtestatud korrast.
Vahetuse üleandmine
toimub, kui kioski lahtiolekuajal üks müüja lõpetab vahetuse ja teine alustab.
Selleks loen põhjakassa summat. Põhjakassa on see raha, mis peab olema kassas,
et tagada vahetusraha olemasolu. Põhjakassa suurus on kindlaks määratud ja
kioskite lõikes erinev. Mina, vajadusel, saan teha ettepanekut regioonijuhile
põhjakassa suurendamiseks. Vahetuse üle võtnud müüja alati kontrollib temale
antud põhjakassa üle.
2.4 Kassaaruande
koostamine
Alates suvi 2020 R-Kioskis muutus kassaaruannete koostamise kord. Praegu iga vahetuse lõppedes iga müüja on kohustatud saata maili raamatupidajale.
Mina
jälgin, et meilis olemas:
- Meili teemas: kuupäev ja kioski number
- Selgitus kassavahede tekkepõhjus, toote tagastuse või tühistuse põhjus, inkassatsioonikotti avamise põhjus ja teine.
- Vahetuse raport ja kaardimaksete panka saatmise aruanne (foto).
- Online loto päeva müügiaruanne (foto).
- Tšekid tagastamise või tühjendamise kohta (foto).
- Inkassatsiooni saatelehed (foto).
- Allkirjastatud kaardimaksete kviitungid (foto).
- Iseteeninduskassa (kui see on olemas poes) vahetuse raport ja kaardimaksete panka saatmise aruanne (foto).
Mina
igapäevaselt kontrollin kassaaruannete koostamise korrektsust, vajadusel
selgitan töötajatele uut korda.
2.5 Müügipiirangute
järgimine
Vastavalt
Tubakaseadusele on tubakatoodete,
suitsuvaba toodete ja tubakatootega sarnaselt kasutatavad toodete müümine alla
18-aastasele isikule keelatud. Siia alla kuuluvad:
- Elektrooniline sigaret (ka e-vesipiip), vedelikud ja kõik elektroonilise sigareti toote komponendid (akud, kapslid jne).
- Tubakavaba huuletubakas.
- Otseselt tubakatoote tarvitamiseks mõeldud tooted (sigaretipaberid, hülsid, filtrid jne).
Vastavalt
Alkoholiseadusele alkoholi müümine
alla 18-aastasele isikule keelatud.
Muud
piirangud:
- Alkohoolse joogi müümine on keelatud ajavahemikul 22.00-10.00.
- Alkohoolset jooki ei tohi teadvalt müüa või üle anda isikule, kes võtab alkohoolse joogi vastu selle alaealisele pakkumise või üleandmise eesmärgil.
- Alkohoolset jooki ei tohi teadvalt müüa või üle anda isikule, kes võtab alkohoolse joogi vastu selle joobeseisundile viitavale tunnustega isikule pakkumise või üleandmise eesmärgil.
- Keelatud on müüa alkohoolset jooki joobeseisundile viitavale tunnustega isikule.
Alkoholiseadus ei piira energiajookide müüki ja R-Kioskis ei ole ka ettevõttesisest
piirangut.
Vastavalt Hasartmänguseadusele
on lotopiletite müük või võitude väljastamine alla
16-aastasele isikule keelatud.
Erootilise sisuga
ajakirjad – vanuse piirang samuti 18 aastat.
Kui
mina kahtlen ostja vanuses, siis mul on õigus küsida isikut tõendavat
dokumenti. Mul on õigus keelduda piirangutega toodete müümisest, kui dokumenti
ei esita, kui on kahtlust, et dokument kuulub teisele inimesele, kui dokument
on aegunud.
Isikut tõendavad
dokumendid on:
- ID-kaart
- Juhiluba
- Pass (välismaalase, diplomaatiline ja kodaniku)
- Elamisloa kaart
Mina,
klientide teenindades, päris tihti olin kokku puutunud situatsiooniga, kui
noored inimesed näitavad fotosid oma dokumentidest. Mina sellises olukorras
piirangutega tooteid ei müü, sest pilt ei ole dokument. Minu töötajad samuti sellest teadlikud. Kõik testostud
möödusid minu poodides edukalt.
Comments
Post a Comment