4.1 Müügi
organiseerimine
Tagan
pideva müügivalmiduse:
- Leti taga piisav varu sulama võetud tooraineid (hot dogi vorstid, saiad, paninid ja teine) koheseks valmistamiseks, kastmeid.
- Saiakorvid täis, saiakesi küpsetan päeva jooksul korduvalt.
- Täis grill.
- Kohvimasin täidetud, kohvinurk korrektne.
Jälgin kampaaniate olemasolu ja väljapanekut vastavalt kampaania juhendile, kaupa peab olema piisavalt. Plakatid väljas kampaania esimeseks päevaks. Olemasolevaid planogramme tuleb järgida 100%. juhul, kui toode saab otsa, siis ei tohi jääta tema kohta tühjaks, vaid täita kõrval oleva tootega. Teen kaubaväljapaneku vastavalt ettevõtte standardile: väljapanek rikkalik, etikett kliendi poole, tooted sirge joonega, kliendile on mugav tooted haarata. Kõik hinnad korrektsed ja arusaadavad. Kõik tehnilised seadmed (kohvimasin, grill, ahi) töötavad, kui esineb mingi rikke, teavitan sellest klienditoele. Tegelen klientide kaebustega ja ettepanekutega toodete kohta, edastan infot tooteosakonda.
4.2 Hinna
kujundamine
Hinna
kujundamisega tegeleb ostuosakond.
Sõltuvalt
kioski suurusest, asukohast ja sortimendist hinnad jagunevad kolmeks
hinnakategooriaks. Näiteks Tallinna Lennujaamas ja luigikioskis tänavanurgal
samal toodetel erinev hind.
Mõnikord
juhtub nii, et kaupa on liiga palju ja see jääb seisma laos, näiteks kampaania
kaup. Tavaliselt selle saab saata tagasi lattu. Sellel juhul kui sellist
võimalust ei ole, siis pean teha otsuse, kas saadan selle teisse poodi, kus on
selle kaupa puudus või jäätan selle enda kaupluses müügiks.
Kord
kuus poes vaadatakse üle poes kogu kaupa realiseerimisaega. Sellega tegelen
mina ise või teenindajad, kui annan selle ülesanne. Kui kaupa realiseerimis aeg
on vähem kui üks kuu alates üle vaatamise kuupäevast, siis saan paluda
soodushinda. Nii saan vähendada mahakandmiseid.
Kiiresti
riknevatel kaupadel, nagu küpsetis, võileivad, salatid, grill ja muud sarnased
tooted, saan teha soodushinda juba selle aegumise päeval või tunnil.
Küpsetisele tavaliselt teen 50% allahindlust 3-4 tundi enne poe sulgemist.
Võileibadele, salatitele ja muude sarnastele toodetele teen allahindlust viimasel realiseerimispäeval. Grill tooted
säilivad grilli peal 4 tundi ja viimase tunni jooksul saan need müüma allahindlusega. Sulatatavad tooted
säilitatakse ja realiseeritakse vastavalt toidu skeemidele. Nendele ka saan
teha soodushinda viimasel realiseerimispäeval. See on üldine ettevõtte reegel, kogunenud
müüjad juba teavad sellest ja mina ei pea iga päev seda meelde tuletada.
4.3 Kaupade
inventeerimine
Kaupade
inventeerimise eesmärgiks on kontrollida laos ja poes saldosid ja parandada
esinevaid vigu, tagada ettevõttes tööefektiivsust ja hoida kontrolli all laod,
tellimuse õigust ja kauba liikumine. Meie ettevõttes inventuuriga tegeleb
inventeerijate grupp, juhatajad ja müüjad
ise inventuure tegema ei pea.
Kontor
teavitab mind inventuuri kuupäevast. Ettevalmistuseks teen riiulid korda poes ning
laos, kannan maha ebakvaliteetsed tooted, teen korda arve-saatelehed (peavad
olema sisestatud-vastuvõetud arvuti programmis). Juhul, kui ebakvaliteetsed
tooted ei olnud varem mahakantud, siis inventeerijad võtavad need arvele ja kiosk kannab neid maha hiljem.
Meie ettevõttes kasutatakse skännerit. Inventuuri saab teha kauba kategooriate
järgi või piirkondade järgi (siis kui
pood või ladu jagatakse osadeks). Samuti saab teha üksik kaupade inventuuri.
See tehakse juhul, kui on näha suured erinevused mõne kauba kohta või on teada
mingeid vigu. Kui inventuuri tulemuses
esinevad suured vahed, siis kontrollitakse kaupa kogust veel kord . Pärast, kui kõik kaup on loetud,
inventeerija sisestab kõik andmed (skännerist) arvutisse ja koostab aruannet.
Mina,
praktika raames, käisin inventuuridel, et aru saada sellest süsteemist. Õppisin
kasutama skännerit. Arengukohaks on inventuuri aruannete koostamine.
4.4 Müügikampaaniate
korraldamine
Kampaania
eesmärgid:
- Äratada klientides ostu soov.
- Tõsta kliendi teadlikust uute toodete osas.
- Suurendada läbimüüki.
Müügikampaaniate
korraldamisega tegeleb turundus osakond. R-Kiosk korraldab kolme tüüpi
kampaaniaid:
R-Kioski hankijate kampaaniad: aasta
alguseks tehakse valmis kampaaniaplaan lähtuvalt püstitatud eesmärkidele. Tegu
on tootepõhiste pakkumistega. Info kogutakse hankijatelt. Lepitakse kokku
fookustooted ja kampaaniate tingimused. R-Kioskis toimuvad nädala kampaaniad
(kahe nädala kaupa) ja kuu kampaaniad. Lähtuvalt kampaaniast tehakse R-Kioski
poolt pakkumistele reklaamid. Poodides on kindlad reklaampinnad, mida
hankija saab endale kampaania perioodiks osta. Peale kampaaniaid toimub
analüüs. On olemas masspinnad, letipealsed, kohvipausi pind, joogikapi pind,
riiuliotsad jne.
R-Kioski kampaaniad: kampaaniates on R-Kioskis müüdavate
toodete pakkumised. Kui hankijate kampaaniad lepitakse kokku koostöös
hankijatega, siis korraldab R-Kiosk ka ise toodete pakkumisi. Infot kogutakse
vastavalt kampaaniale. Näiteks, mis on tarbija ootused või harjumused ning
analüüsitakse sortimenti, mida pakkumisse panna. Pakkumised on erineva
pikkusega. Vahel mingi konkreetne periood ja vahel jäävad need püsivateks pakkumisteks.
Lisaks poodides olevale
reklaamile, on teatud perioodidel fookuses ka teistes kanalites nagu näiteks
välimeedias ja internetis. Kampaania toimimist ja tasuvust analüüsitakse,
samuti vahetatakse teatud perioodil pakkumise tooteid.
Üleriigilised reklaamikampaaniad –
sisendit kampaaniate jaoks kogutakse erinevatest allikatest. Jälgitakse trende
nii Eestis kui ka maailmas (näiteks toodete kohta, millele turundust soovitakse
teha vms). Samuti võtekase kampaania aluseks erinevaid uuringuid, kontserni siseseid
kogemusi. Jälgitakse konkurentide tegevusi jne.
Sisendit kõikide
kampaaniate jaoks saab mitmetest allikatest. Korraldatakse fookusgrupi
uuringuid, kus küsitakse tarbija ootusi ja analüüsitakse tarbimisharjumusi.
Samuti analüüsitakse müüki. Jälgitakse trende, mis toimub Eestis kui ka mujal
maailmas, mida teevad konkurendid jne. Hoitakse silma peal meediakanalitel.
Vahel tarbijad annavad tagasisidet. Samuti on olemas head koostööpartnerid ja
hankijad, kes R-kioski poodides kampaaniad teevad ning ka nende kaudu
tuleb sisendit.
Teiselt poolt R-kiosk on
ka turu suunaja ja kampaaniate planeerimisel peab olema valmis ka ise tunnetama
ja mõtlema, mida tarbija võiks eelistada.
Kampaania
liigid:
- Nädalakampaania (2 nädalat)
- Kuukampaania
- Pikaajaline kampaania (kindla lõputähtajaga)
- Püsipakkumine
- Letipealne 1, 2, 3
- Tubakapakkumine
- Alusekampaania
- Masskampaania
- Riiulikampaania
- Kohvipaus
- Rohkem rõõmu – kampaania
- Jäätisekampaania (suvel)
- Tanklakampaania (Neste)
- Muud (näiteks eine pakkumine)
Comments
Post a Comment