Skip to main content

MÜÜGITÖÖ KORRALDAMINE, PLANEERIMINE JA ANALÄÄSIMINE. TURUNDUSTEGEVUS

4.1  Müügi organiseerimine

Tagan pideva müügivalmiduse:

  • Leti taga piisav varu sulama võetud tooraineid (hot dogi vorstid, saiad, paninid ja teine) koheseks valmistamiseks, kastmeid.
  • Saiakorvid täis, saiakesi küpsetan päeva jooksul korduvalt.
  • Täis grill.
  • Kohvimasin täidetud, kohvinurk korrektne.

Jälgin kampaaniate olemasolu ja väljapanekut vastavalt kampaania juhendile, kaupa peab olema piisavalt. Plakatid väljas kampaania esimeseks päevaks. Olemasolevaid planogramme tuleb järgida 100%. juhul, kui toode saab otsa, siis ei tohi jääta tema kohta tühjaks, vaid täita kõrval oleva tootega. Teen kaubaväljapaneku vastavalt ettevõtte standardile: väljapanek rikkalik, etikett kliendi poole, tooted sirge joonega, kliendile on mugav tooted haarata. Kõik hinnad korrektsed ja arusaadavad. Kõik tehnilised seadmed (kohvimasin, grill, ahi) töötavad, kui esineb mingi rikke, teavitan sellest klienditoele. Tegelen klientide kaebustega ja ettepanekutega toodete kohta, edastan infot tooteosakonda.

 

4.2   Hinna kujundamine

Hinna kujundamisega tegeleb ostuosakond.

Sõltuvalt kioski suurusest, asukohast ja sortimendist hinnad jagunevad kolmeks hinnakategooriaks. Näiteks Tallinna Lennujaamas ja luigikioskis tänavanurgal samal toodetel erinev hind.

Mõnikord juhtub nii, et kaupa on liiga palju ja see jääb seisma laos, näiteks kampaania kaup. Tavaliselt selle saab saata tagasi lattu. Sellel juhul kui sellist võimalust ei ole, siis pean teha otsuse, kas saadan selle teisse poodi, kus on selle kaupa puudus või jäätan selle enda kaupluses müügiks.

Kord kuus poes vaadatakse üle poes kogu kaupa realiseerimisaega. Sellega tegelen mina ise või teenindajad, kui annan selle ülesanne. Kui kaupa realiseerimis aeg on vähem kui üks kuu alates üle vaatamise kuupäevast, siis saan paluda soodushinda. Nii saan vähendada mahakandmiseid.

Kiiresti riknevatel kaupadel, nagu küpsetis, võileivad, salatid, grill ja muud sarnased tooted, saan teha soodushinda juba selle aegumise päeval või tunnil. Küpsetisele tavaliselt teen 50% allahindlust 3-4 tundi enne poe sulgemist. Võileibadele, salatitele ja muude sarnastele toodetele teen allahindlust  viimasel realiseerimispäeval. Grill tooted säilivad grilli peal 4 tundi ja viimase tunni jooksul saan need  müüma allahindlusega. Sulatatavad tooted säilitatakse ja realiseeritakse vastavalt toidu skeemidele. Nendele ka saan teha soodushinda viimasel realiseerimispäeval.  See on üldine ettevõtte reegel, kogunenud müüjad juba teavad sellest ja mina ei pea iga päev seda  meelde tuletada.

 

4.3   Kaupade inventeerimine

Kaupade inventeerimise eesmärgiks on kontrollida laos ja poes saldosid ja parandada esinevaid vigu, tagada ettevõttes tööefektiivsust ja hoida kontrolli all laod, tellimuse õigust ja kauba liikumine. Meie ettevõttes inventuuriga tegeleb inventeerijate  grupp, juhatajad ja müüjad ise inventuure tegema ei pea.

Kontor teavitab mind inventuuri kuupäevast.  Ettevalmistuseks teen riiulid korda poes ning laos, kannan maha ebakvaliteetsed tooted, teen korda arve-saatelehed (peavad olema sisestatud-vastuvõetud arvuti programmis). Juhul, kui ebakvaliteetsed tooted ei olnud varem mahakantud, siis inventeerijad võtavad  need arvele ja kiosk kannab neid maha hiljem. Meie ettevõttes kasutatakse skännerit. Inventuuri saab teha kauba kategooriate järgi või piirkondade  järgi (siis kui pood või ladu jagatakse osadeks). Samuti saab teha üksik kaupade inventuuri. See tehakse juhul, kui on näha suured erinevused mõne kauba kohta või on teada mingeid vigu. Kui inventuuri  tulemuses esinevad suured vahed, siis kontrollitakse kaupa kogust  veel kord . Pärast, kui kõik kaup on loetud, inventeerija sisestab kõik andmed (skännerist) arvutisse ja koostab aruannet.

Mina, praktika raames, käisin inventuuridel, et aru saada sellest süsteemist. Õppisin kasutama skännerit. Arengukohaks on inventuuri aruannete koostamine.

 

4.4   Müügikampaaniate korraldamine

Kampaania eesmärgid:

  • Äratada klientides ostu soov.
  • Tõsta kliendi teadlikust uute toodete osas.
  • Suurendada läbimüüki.

Müügikampaaniate korraldamisega tegeleb turundus osakond. R-Kiosk korraldab kolme tüüpi kampaaniaid:

R-Kioski hankijate kampaaniad: aasta alguseks tehakse valmis kampaaniaplaan lähtuvalt püstitatud eesmärkidele. Tegu on tootepõhiste pakkumistega. Info kogutakse hankijatelt. Lepitakse kokku fookustooted ja kampaaniate tingimused. R-Kioskis toimuvad nädala kampaaniad (kahe nädala kaupa) ja kuu kampaaniad. Lähtuvalt kampaaniast tehakse R-Kioski poolt  pakkumistele reklaamid. Poodides on kindlad reklaampinnad, mida hankija saab endale kampaania perioodiks osta. Peale kampaaniaid toimub analüüs. On olemas masspinnad, letipealsed, kohvipausi pind, joogikapi pind, riiuliotsad jne.

R-Kioski kampaaniad: kampaaniates on R-Kioskis müüdavate toodete pakkumised. Kui hankijate kampaaniad lepitakse kokku koostöös hankijatega, siis korraldab R-Kiosk ka ise toodete pakkumisi. Infot kogutakse vastavalt kampaaniale. Näiteks, mis on tarbija ootused või harjumused ning analüüsitakse sortimenti, mida pakkumisse panna. Pakkumised on erineva pikkusega. Vahel mingi konkreetne periood ja vahel jäävad need     püsivateks       pakkumisteks.

Lisaks poodides olevale reklaamile, on teatud perioodidel fookuses ka teistes kanalites nagu näiteks välimeedias ja internetis. Kampaania toimimist ja tasuvust analüüsitakse, samuti vahetatakse teatud perioodil pakkumise tooteid.

Üleriigilised reklaamikampaaniad – sisendit kampaaniate jaoks kogutakse erinevatest allikatest. Jälgitakse trende nii Eestis kui ka maailmas (näiteks toodete kohta, millele turundust soovitakse teha vms). Samuti võtekase kampaania aluseks erinevaid uuringuid, kontserni siseseid kogemusi. Jälgitakse konkurentide tegevusi jne.

Sisendit kõikide kampaaniate jaoks saab mitmetest allikatest. Korraldatakse fookusgrupi uuringuid, kus küsitakse tarbija ootusi ja analüüsitakse tarbimisharjumusi. Samuti analüüsitakse müüki. Jälgitakse trende, mis toimub Eestis kui ka mujal maailmas, mida teevad konkurendid jne. Hoitakse silma peal meediakanalitel. Vahel tarbijad annavad tagasisidet. Samuti on olemas head koostööpartnerid ja hankijad, kes R-kioski poodides kampaaniad teevad ning ka nende kaudu tuleb sisendit.

Teiselt poolt R-kiosk on ka turu suunaja ja kampaaniate planeerimisel peab olema valmis ka ise tunnetama ja mõtlema, mida tarbija võiks eelistada.

Kampaania liigid:

  • Nädalakampaania (2 nädalat)
  • Kuukampaania
  • Pikaajaline kampaania (kindla lõputähtajaga)
  • Püsipakkumine
  • Letipealne 1, 2, 3
  • Tubakapakkumine
  • Alusekampaania
  • Masskampaania
  • Riiulikampaania
  • Kohvipaus
  • Rohkem rõõmu – kampaania
  • Jäätisekampaania (suvel)
  • Tanklakampaania (Neste)
  • Muud (näiteks eine pakkumine)


Comments

Popular posts from this blog

Kutsealane eneseanalüüs

Alustasin oma karjääri ettevõttes AS R-Kiosk Estonia aastas 2015 klienditeenindajana Tallinna Lennujaama poes. Alates aprill 2018 olin Viru Keskuse kaupluse juhataja, ja alates oktoober 2020 juhatan kaks poodi - Vabaduse Tunnel ja Vabaduse Väljak. Mina ja minu meeskond oleme meie ettevõtte esindajad ja meie eesmärk on parim, aus ja sõbralik klientide teenindus.   Iga klient kaupluse astudes peab saama kõik R-Kioskis pakutavaid tooteid ja teenuseid. Minu isiklik eesmärk on olla aus, sõbralik, positiivne ja õiglane   juht. Iga tööpäeva alustame positiivsete hoiakutega. Minu   töö kohustused on: Poe personali juhtimine. Meeskonna toimimise jälgin müügitulemuse ja tagasiside (klientidelt) analüüsimisel. Annan ausa tagasisidet kaupluse sisse koosolekutel ja arengu vestlustel töötajatega. Jälgin kaupluse müügitulemuse, panen paika kaupluse müügi eesmärgid, tutvustan eesmärgid ja tulemus töötajatele. Koolitan poe personaali ja uued töötajad lähtudes ettevõtte juhendamise p...

Currikulum vitae

  Nimi:                           Regina Pintšuk Sünniaeg:                     aasta 1981 Aadress:                      Tallinn, Lasnamäe Telefon:                       5035215 E-mail:                          reginajarv@gmail.com Emakeel:                      vene Perekonnaseis:             vallaline, 1 laps   HARIDUS...

Tööalase tegevuse lühiülevaade

Tööalase tegevuse lühiülevaade AS R-Kiosk Estonia kuulub Norra pereettevõttele Reitan Group, mis on suuruselt teine esmatarbekaupade ja mugavuspoodide jaemüügikett Euroopas. Mugavuskaubanduse üksusel Reitan Convenience on peale Eesti ärid veel Norras (Narvesen), Rootsis (Pressbyran, 7Eleven), Taanis (7Eleven), Soomes (R-Kioski), Lätis (Narvesen) ja Leedus (Narvesen, Lietuvos Spauda). Kokku töötab ettevõttes üle 18 000 töötaja, neist Eestis ligikaudu 400. Algne R-kioski kontseptsioon pärineb Soomest, ent alates 2012 a. oleme Reitan Group’i osa. Eestis on meil võimalus areneda täiesti iseseisvalt kujundades sortimenti ja toidutooteid just Eesti inimestele sobivaks. Ettevõtte eesmärgid ja kultuuri kirjeldavad ettevõtte põhiväärtused. Need on kujunenud ettevõtte ajaloo jooksul ja AS R-Kiosk Estonia on väärtustel põhinev ettevõtte. Meie väärtused on: Me viime ellu äriideed. Meil on kõrge ärieetika. Me tegutseme võlavabalt. Me loome võitjate kultuuri. Me mõtleme positiivselt ja oleme tegusad...