5.1 Töö
organiseerimine ja juhtimine
Minu
töökohustused on poe personali juhtimine, töö organiseerimine, kontrollimine ja
tulemuse analüüsimine. Iga tööpäeva alguses mina teen väikese plaani päeva
tegevustest: mida mina pean ise tegema (kas see on uus planogramm, töögraafiku
koostamine, kauba tellimine/vastuvõtt või muu) ja mis ülesandeid annan
alluvatele. Annan juhiseid selgelt ja arusaadavalt. Vajadusel selgitan.
Näiteks,
R-kioskis paika pandud kindlad
hommikused ja õhtused tegevused, mille peab täitma vahetuses olev teenindaja. Mina jälgin, et kõik tööd oleksid korrektselt tehtud. Kui ülesandeid täidetakse ebakorrektselt või üldse ei täideta, uurin,
kas see oli pahatahtlik või teenindaja unustas ja vajadusel viin läbi vestluse.
Olen abivalmis ja alati olen valmis vastama töötajate küsimustele.
Kontrollin üldist kaupade
vastuvõtmist ja piisavust poes ning üleandmist lattu. Kaupade varude haldamine
on minu kohustus, kaupa peab olema piisavalt tarnest tarneni, samas ei tohi
kaup lattu seisma jääda. Et vältida sellist olukorda mind aitab hea analüüsimisoskus.
Tegelen ka kaupade tagastamisega tagastuslattu (möödunud kampaania kaup,
aegunud kaup) lähtudes ettevõtte korrast. Tellin õigeaegselt ja piisavas
koguses kaupu jälgides tarnegraafikut, kasutades programmi Navision ja
skännerit. Kontrollin kaupade kvaliteeti
(säilivusaega, kaubanduslikku välimust) nii kauba vastuvõtul, kui ka olemasoleval
kaubal. Kontrollin kokkulepitud
sortimendi olemasolu, planogrammid peavad olema korrektsed, kaupa väljapanek
vastavalt planogrammidele.
Optimeerin mahakandmisi, vajadusel
palun soodushinda, et vältida suuri mahakandmisi. Selleks teen kaupluse ja lao
üldist kontrolli kord kuus (kuu alguses) ja fikseerin „realiseerimis aegade“ tabelites kaupa, mis
aegub jookval kuul. Edastan selle info edasi kontorisse. Tagan kampaaniate
olemasolu ja vastavuse kampaania juhendile, kontrollin kampaania väljapaneku
vastavust juhendile
Tagan
puhtuse ja korra poe müügisaalis, laoruumis ja sellega piirneval territooriumil.
Jälgin, et kauplus on puhas (tellin vajalikud puhastusvahendid ja jälgin nende
õiget kasutamist). Teenindajate tööriided on korrektse välimusega (vastavalt
tööriiete juhendile) ja et nad on õigel
ajal tööl. Kauplus on avatud õigel
lahtiolekuajal.
Kontrollin
õiget markeeringu toorainetes („tänava
toitu“ märgistus: millal pandi sulama, mis kuupäevani kõlblik), temperatuuride
tabelite täitmist.
Kord
kuus koostan töögraafikuid. Teen eelmise kuu müükide analüüsi ja püstitan
järgmise kuu eesmärgid, tutvustan aruannet töötajatele.
Sain
regioonijuhilt tagasisidet, et saan oma töökohustustega hästi hakkama.
5.2 Töötajate
juhendamine
Koordineerin
poe personali tööd, kontrollin ja analüüsin töötulemusi. Tagan, et kõik
töötajad lähtuvad igapäevatöös teenindusväärtustest ja teeninduspõhimõtetest,
ettevõtte väärtustest, poe käsiraamatust jne. Ise olen eeskujuks oma
meeskonnale klientide teenindamisel vastavalt ettevõtte teenindusstandardile.
Juhendan
uusi töötajaid ja aitan neil meeskonnas kohaneda. Minu eesmärk on selgitada uuele
töötajale kõik igapäevatööks vajalikud teadmised ja oskused, tutvustada
juhendmaterjale (R-Kioski käsiraamat, planogrammid, enesekontrolliplaan,
tööohutusjuhend).
Selgitan
ja vajadusel lahendan töötajate vahelisi probleeme ja pingeid. Viin läbi
arenguvestlused ja koosolekud. Koosoleku läbiviimiseks teen koosolekukavat
PowerPointis. Koosolekul iga teenindaja saab avastada oma arvamuse ja teha
ettepanekuid, koos arutleme, kuidas saame muuta tööprotsessi tõhusamaks. Pärast
koosolekut teen lühi kokkuvõtet paberkandjal töötajate jaoks.
Vastutan,
et kõik töötajad täidavad ettevõttes kehtestatud eeskirju ja juhendeid.
Tagan,
et kõik meeskonna liikmed on läbi lugenud Infokirja ja Kampaania juhendit ja täidavad seal antud juhiseid. Iga kord,
kui ilmub uus Infokiri ja Kampaania juhend, arutleme töötajatega juhendite
sisu. Teen selle veel selle jaoks, et veenduda, et kõik said aru infot
ühtemoodi ja korrektselt.
5.3 Tagasiside
andmine
„Me
räägime teineteisega- mitte üksteist!“ – see on üks R-Kioski põhiväärtustest.
Olen avatud ja positiivne, kuulan teisi.
Annan meeskonna liikmetele
alati tagasisidet - nii positiivset kui negatiivset. Kui tagasiside on
positiivne, saan kiita teiste töötajate eest. Kiidan hea töötulemuse eest. Kui
negatiivne, kunagi ei räägi töötajaga teiste inimeste kuuldes. Negatiivseks
tagasisidestamiseks kasutan tõestus materjalid: pildid, meili kirjad. See aitab
saavutada parimat tulemust. Vajadusel uurin situatsiooni. Rahulikult seletan,
mis oli valesti tehtud. Koos arutleme, miks see nii läks ja mida saab teha, et
saavutada parimat tulemust.
Alati olen avatud töötajate
ettepanekuteks tööprotsesside parandamiseks ja tõhustamiseks.
Saan
öelda, et tagasiside, nii positiivne kui negatiivne, aitavad luua meeskonnas
usaldusväärseid suhteid.
Comments
Post a Comment