Skip to main content

KAUPADE KÄITLEMISE KORRALDAMINE


3.1   Kaupade tellimine

Tellin kaupa vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale ja arvestades müügitulemusi, kampaaniad, üritused, pühad, kasutades programmi Navision. Alati kontrollin laoseisu, vajadust tellida õigeaegselt kampaaniatoodet (kampaania juhendi ja infokirja alusel). Tellin kaupa jälgides tarnegraafikut. Kaupade tellimiseks kesklaost alati kasutan skännerit, nii on palju kiirem, mugavam, vähem vigu, kui sisestada kõik andmed käsitsi. Iga tarnija kaubale teen eraldi tellimus, jälgides tarnegraafikut. Kontrollin, et tellimus on programmis ja ära saadetud.

Tellimused olid optimaalsed, kaupa oli piisavalt tarnest tarneni. Juhul, kui ühes poes kaup ootamatult saab otsa, saan tellida teisse poodi ja pärast teha üleviimise (kioskivaheline kaupade liigutamine).

 

3.2   Kaupade vastuvõtmine ja ladustamine

Kauba vastuvõtul esimesena veendun, kas kaup tuli õigesse kioskisse. Kontrollin kauba koguse vastavust tellimusele ja saatelehele, kauba kvaliteeti (kaubanduslik välimus, realiseerimisaeg). Saatelehel teen märkused, kas kauba kogus on korras või puudub/rohkem. Allkirjastan saatelehe (nimi, allkiri, kuupäev, kioski number). Tehnilisi vahendeid kaubavastuvõtul R-Kioskis ei kasuta. Võtan vastu kaupa kioskisse programmis Navision. Kaubavahede korral parandan kogused olemasoleval saatelehel Navisionis ja alles siis võtan vastu, esitan reklamatsiooni. Reklamatsiooni saab esitada, kui veo käigus kaup on viga saanud või kadunud.

Mõnede hankijate puhul saan ise võtta ühendust müügi esindajaga ja leppida kokku kreedit arvest või kauba vahetusest, juhul, kui tuli vale kaup. Kui kaubanduslik välimus ei ole korras, siis teen foto  ja saadan R-kioski klienditoele, nemad saadavad edasi tootejuhile.

Kesklao kauba puhul on kaks viisi esitada reklamatsiooni:

  • Kui kaup oli viga saanud või saadeti aegunud kaupa, siis mina teen foto ja esitan kaebuse meili teel klienditoele, nemad võttavad ühendust kesklaoga ja edastavad vastuse mulle.
  • Kui kaup on kadunud, siis kauba vastuvõtul  Navisionis parandan märgitud koguse sellele vastu, mis tegelikult saabus. Vastuse näen Qlikwiev’s (programm , mille kaudu mina jälgin müüke, laoseisu ja muud).

Näiteks: kesklao kaubaga tulid müsli batoonid, realiseerimis kuupäev oli vähem kui üks kuu. Vastavalt ettevõtte korrale mul on õigus neid mitte vastu võtta. Tegin foto, saatsin meili  klienditoele. Mõne tunni jooksul sain vastuse kesklaost, et avatakse tagastuse võimaluse sellele tootele. Vormistasin tagastuse ja andsin üle kauba järgmise tarne ringiga tagastuslattu tagastamiseks.

Kaupade ladustamine. R-Kioski kauplused ei ole suured ja spetsiaalset meeskonna kaupade ladustamise jaoks ei ole.

R-Kioskis kiiresti riknev kaup (puuviljad, piimatooted, salatid, võileivad ja muud) läheb kohe müügiks jahekappidesse, sügavkülmutatud tooted ladustatakse sügavkülmikutesse, kesklaost kaup osaliselt läheb kohe müügiks, osaliselt kaupluse lattu. Laos ühte sorti, firma  kaup peab olema ühes ja samas kohas. Ladustamisel jälgin realiseerimiskuupäeva.  Põrandale ladustada ei tohi, kaup peab olema aluse peal või riiulites.

R-Kioski poodides päris tihti esineb „vaba kohta“ probleem, kauplustes on liiga väike pind kaupade ladustamiseks. Eriti on  seda tunda suvel, kui on suurem jookide läbimüük ja kuu lõpus, kui vahetatakse kuu kampaaniad ja osa kaupa ei saa tagastada tagastuslattu. Masskampaania  kaup siis jääb kauplusesse edasi müügiks ja on vaja ladustada selle kaupluse lattu. Sügavkülmutatud  toodete puhul on vaja ka olla eriti ettevatlik, sest sortiment on rikas ja seda pidevalt laiendatakse. Sügavkülmikute kogus mõlemates poodides ei ole piisav. Ettepanekuks on laopindade suurendamine ja lisa sügavkülmikud.

 

3.3   Kaupade müügiks ettevalmistamine

Kaupade väljapanek müügisaalis on oluline, et järgida kahte olulist eesmärki:

  • Tagada klientide rahulolu, järgides nende vajadusi, mugavusi, harjumusi.
  • Kasvatada läbimüüki ja teenitavat tulu.

Valmistan kaupa müügiks vastavalt ettevõtte standardile. Esialgu võtan kaupa pakendist lahti. Väljapanek peab olema rikkalik, etikett kliendi poole, käelaba suurune vahe toote ja riiuli vahel, et kliendil oleks mugavam tooted haarata., tooted ei tohi õle ulatuda riiuli tagaseinast, et ei kukuks riiuli taga. Hilisema realiseerimis ajaga kauba asetan riiuli tahapoole, varasema – ettepoole. Riiulite täitmisel järgin planogramme.

Planogrammid:

  • Tootja, tarnija on ostnud riiulikohta.
  • Luuakse ühtne ilme.
  • Mugav kliendile.
  • Abistamiseks müüjale (on teada, mis toodet kuhu panna).

Kampaaniatoodete puhul kasutan plakatid ja riiulirääkijad. Allahinnatud toodete puhul – hinnad, prinditud kollase paberi peal. Toote massesitluse (üksik toote massesitlus) puhul teen eraldi väljapanekut ettenähtud kohal.

Tooted küpsetamiseks ja grillimiseks meile tulevad sügav külmutatuna. Vajalik kogus panen sulama selle jaoks ettenähtud jahekappis leti taga. Pärast toode  grilli asetamist, registreerin selle seirelehtedel. Jälgin toodete temperatuuri grilli peal, standardite järgi peab olema mitte vähem, kui 63 C.

Kiiresti riknev kaup (salatid, võileivad, piimatooted, puuviljad) panen kohe müüki jälgides realiseerimisaja (uuemad - tahapoole, vanemad ettepoole).

 

3.4   Pakendite, taara ja ohtlike jäätmete käitlemine

Ohtlik aine on selline aine, mis kahjustab tervist, keskkonda või vara. Igasugune ohtlik aine peab olema pakendatud originaaltaarasse või taarasse, mis  märgistatud nii, et teave oleva pakendis sisu kohta oleks üheselt arusaadav ja mõistetav. R-Kioskis kasutan erinevate pindade jaoks erinevad puhastusvahendid. Olemas kasutuseks valmis vahendid ja kontsentreeritud puhastus vahendid. Kontsentreeritud vahenditest valmistan lahust vastavalt instruktsioonile ja kasutan selle säilitamiseks märgistatud vastavalt ettevõtte korrale taaras. Valmis puhastusvahendid originaal taaras. Juhend puhastusvahendite kasutamisest alati nähtavas kohas. Kõik puhastus vahendid, mis kasutan ettevõttes, saan väikestes osades ja samaaegselt rohke veega valada kanalisatsiooni. Pakendijäätmed  peale hoolikat veega puhastamist toimetan vastavasse kogumispunkti või kasutan kodumajapidamises v. a. toiduainete säilitamiseks. Kasutatud patareisid, mis jäätavad poodidesse kliendid, saadan tagastuslattu.  Ebakvaliteetsed tulemasinad saadan samuti tagastuslattu.

Plastmass kastid tagastatakse kohe kaubavastuvõtul autojuhile.  Sorteerin taarat vastavalt kohtade korrale, kus asub kiosk. Näiteks Tallinna Lennujaamas on kolm prügi konteineri: olme jäätmed, kile ja papp, Viru Keskuses on kaks konteineri: papp ja olme jäätmed. Vabaduse Tunnelis sorteerin taarat sama moodi nagu Viru Keskuses: papp ja olme jäätmete konteinerisse läheb ka kile pakend. Vabaduse Väljaku kioskis kõik läheb ühe konteineri sisse.

 

3.5   Kauba kvaliteedi hindamine

Alusdokumenti ettevõttes ei ole.

Kauba vastuvõtul kontrollin visuaalselt toodete realiseerimisaega ja kaubanduslikku välimust, kas pakend on terve, karbid/kastid ei ole kortsus, pudelid täis, ei tilgu. Eriti see on oluline värske ja kiiresti riknevate kaupade puhul, nagu salatid, võileivad, puuviljad ja muu. Väga tähtis  on kontrollida mitte ainult realiseerimisaega, vaid välimuse ka. Näiteks, uues partiis  salatite karbid olid „paisunud“, kohe sain aru, et tarnija ei järginud säilimistingimusi. Sellist kauba mina vastu võtta ei saa. Teavitasin koheselt sellest olukorrast tooteosakonda.

Ebakvaliteetset kaupa kantakse maha või saadetakse tagasi kesklattu või tarnijale.

 

3.6   Kaubagruppide liigitamine

  • R-tooted
  • Toidukaubad
  • Joogid
  • Alkohol
  • Maiustused
  • Jäätis
  • Tubakatooted
  • Ajakirjandus
  • Tööstuskaup
  • Bussipiletid
  • Loto
  • Kõnekaardid
  • Kirjamargid
  • Farmaatsiatooted

 

Tarnijalt tellitavad kaubad: piimatooted, sügavkülmutatud tooted, valmistoit, postkaardid,  puhastusvahendid.

3.7   Kaubavarude juhtimisega seotud riskide haldamine

Kaubavarude analüüsimisega R-Kioski suuremates poodides tegelevad juhatajad või frantsiisi poodides frantsiisivõtjad. Võivad sellega tegeleda ka teenindajad juhul, kui, näiteks, juhataja või frantsiisivõtja on puhkusel või haiguslehel. Väiksemates poodides või luugikioskites  tavaliselt juhatajat ei ole, siis kaubavarude analüüsimisega tegelevad teenindajad ise.

Minul on kaks võimalust kaubavarude analüüsimiseks:

  • Programm Qlikview. Seal ma näen mitmeks päevaks jätkub igast sorti kaupa.
  • Ise kohal visuaalselt analüüsin laoseisu. Tavaliselt kasutan just selle meetodi.

Kaubavarude analüüsimisega poodides tegelen nii tihti, kui tihti on vaja teha uus tellimus. Näiteks, minul on kaks kauplust, mõlemates kesklao kaup tuleb kaks korda nädalas, aga tarnegraafik on erinev. See tõttu tegelen laoseisu analüüsimisega neli korda nädalas.

Kaubavarude analüüsimisega tegelen lähtudes ettevõtte põhimõttetest:

  • Kaupa peab olema alati piisavates koguses tarnest tarneni, eriti, kui see on kampaania kaup. Riiulid peavad olema täis, ei ole tühjasid auku.
  • Kaupade varudel ei tohi seisma jääda poe laos.
  • Vähendan mahakandmised nii palju kui võimalik.

Comments

Popular posts from this blog

Kutsealane eneseanalüüs

Alustasin oma karjääri ettevõttes AS R-Kiosk Estonia aastas 2015 klienditeenindajana Tallinna Lennujaama poes. Alates aprill 2018 olin Viru Keskuse kaupluse juhataja, ja alates oktoober 2020 juhatan kaks poodi - Vabaduse Tunnel ja Vabaduse Väljak. Mina ja minu meeskond oleme meie ettevõtte esindajad ja meie eesmärk on parim, aus ja sõbralik klientide teenindus.   Iga klient kaupluse astudes peab saama kõik R-Kioskis pakutavaid tooteid ja teenuseid. Minu isiklik eesmärk on olla aus, sõbralik, positiivne ja õiglane   juht. Iga tööpäeva alustame positiivsete hoiakutega. Minu   töö kohustused on: Poe personali juhtimine. Meeskonna toimimise jälgin müügitulemuse ja tagasiside (klientidelt) analüüsimisel. Annan ausa tagasisidet kaupluse sisse koosolekutel ja arengu vestlustel töötajatega. Jälgin kaupluse müügitulemuse, panen paika kaupluse müügi eesmärgid, tutvustan eesmärgid ja tulemus töötajatele. Koolitan poe personaali ja uued töötajad lähtudes ettevõtte juhendamise p...

Currikulum vitae

  Nimi:                           Regina Pintšuk Sünniaeg:                     aasta 1981 Aadress:                      Tallinn, Lasnamäe Telefon:                       5035215 E-mail:                          reginajarv@gmail.com Emakeel:                      vene Perekonnaseis:             vallaline, 1 laps   HARIDUS...

Tööalase tegevuse lühiülevaade

Tööalase tegevuse lühiülevaade AS R-Kiosk Estonia kuulub Norra pereettevõttele Reitan Group, mis on suuruselt teine esmatarbekaupade ja mugavuspoodide jaemüügikett Euroopas. Mugavuskaubanduse üksusel Reitan Convenience on peale Eesti ärid veel Norras (Narvesen), Rootsis (Pressbyran, 7Eleven), Taanis (7Eleven), Soomes (R-Kioski), Lätis (Narvesen) ja Leedus (Narvesen, Lietuvos Spauda). Kokku töötab ettevõttes üle 18 000 töötaja, neist Eestis ligikaudu 400. Algne R-kioski kontseptsioon pärineb Soomest, ent alates 2012 a. oleme Reitan Group’i osa. Eestis on meil võimalus areneda täiesti iseseisvalt kujundades sortimenti ja toidutooteid just Eesti inimestele sobivaks. Ettevõtte eesmärgid ja kultuuri kirjeldavad ettevõtte põhiväärtused. Need on kujunenud ettevõtte ajaloo jooksul ja AS R-Kiosk Estonia on väärtustel põhinev ettevõtte. Meie väärtused on: Me viime ellu äriideed. Meil on kõrge ärieetika. Me tegutseme võlavabalt. Me loome võitjate kultuuri. Me mõtleme positiivselt ja oleme tegusad...